duminică, 21 decembrie 2014

Isus ne-a mintit


     Venirea lui Isus este una dintre cele mai cunoscute profetii pe care le putem gasi in Biblie. Astazi, dupa aproape doua milenii de la presupusa moarte a lui Isus, milioane de oameni inca il mai asteapta pe acesta sa se mai intoarca asa cum a promis. Ceea ce se pare ca majoritatea oamenilor nu cunosc este faptul ca Isus a specificat perioada in care se va intoarce pe Pamant. Perioada profetita de catre Isus si de catre apostoli, este o perioada care apartine trecutului, nu viitorului. Aceasta perioada este definita a fi chiar perioada din timpul vietii contemporanilor lui Isus. Lucrul acesta a fost crezut si profetit atat de catre Isus, cat si de catre credinciosii si apostolii sai.

Predictiile lui Isus
     "Caci, cum iese fulgerul de la rasarit si se vede pana la apus, asa va fi si venirea Fiului omului. Oriunde va fi starvul, acolo se vor aduna vulturii. Indata dupa acele zile de necaz "soarele se va intuneca, luna nu-si va mai da lumina ei, stelele vor cadea din cer, si puterile cerurilor vor fi clatinate." Atunci se va arata in cer semnul Fiului omului, toate semintiile pamantului se vor boci si vor vedea pe Fiul omului venind pe norii cerului cu putere si cu o mare slava. El va trimite pe ingerii Sai cu trambita rasunatoare, si vor aduna pe alesii Lui din cele patru vanturi, de la o margine a cerurilor pana la cealalta. De la smochin invatati pilda lui: cand ii fragezeste si infrunzeste mladita, stiti ca vara este aproape. Tot asa, si voi, cand veti vedea toate aceste lucruri, sa stiti ca Fiul omului este aproape, este chiar la usi. Adevarat va spun ca nu va trece generatia acesta, pana se vor intampla toate aceste lucruri" (Matei 24:27-34).
     In predica Sa, Isus prevesteste a doua sa venire si lucrurile care vor avea loc inaintea venirii sale, pretinzand ca toate aceste lucruri vor avea loc in generatia in care traia. Au trecut deja 2000 de ani, ceea ce inseamna cateva zeci de generatii, insa venirea Sa nu a avut loc.
     Faptul ca a doua venire va avea loc in timpul generatiei sale, este spus de catre Isus si in alte pasaje ale Evangheliilor, unde prevesteste faptul ca unii dintre contemporanii sai nu vor gusta moartea pana nu vor vedea venirea Imparatiei lui Dumnezeu.
     El le-a mai zis: "Adevarat va spun ca sunt unii din cei ce stau aici care nu vor muri pana nu vor vedea Imparatia lui Dumnezeu venind cu putere" (Marcu 9:1).
     Prima justificare apologetica a acestui verset este faptul ca expresia "Imparatia lui Dumnezeu" nu face referire la cea de-a doua venire a lui Isus, ci la un eveniment numit Schimbarea la fata sau Transfigurarea, in care Isus a luat o parte din ucenicii sai si i-a suit pe un munte unde a avut loc o anumita transformare a acestora.
     Aceasta justificare nu este deloc plauzibila, deoarece expresia "Imparatia lui Dumnezeu", este folosita si dupa ce ni se spune ca a avut loc Schimbarea la fata. Specifica clar faptul ca "Imparatia lui Dumnezeu", inca nu a venit.
     "Cand vor incepe sa se intample aceste lucruri, sa va uitati in sus si sa va ridicati capetele, pentru ca izbavirea voastra se apropie." Si le-a spus o pilda: "Vedeti smochinul si toti copacii. Cand infrunzesc, si-i vedeti, voi singuri cunoasteti ca de acum vara este aproape. Tot asa, cand veti vedea intamplandu-se aceste lucruri, sa stiti ca Imparatia lui Dumnezeu este aproape" (Luca 21:28-31).
     A doua justificare crestina este aceea ca atunci cand Isus spunea ca unii dintre ascultatorii lui vor fi in viata atunci cand se va intoarce, se referiea de fapt la ziua de Rusalii, cand Duhul Sfant avea sa se coboare peste biserica. Totusi, in evenimentul descris in cartea Faptele Apostolilor nu exista nici o afirmatie care sa ne spuna faptul ca apostolii l-au vazut pe Isus venind inconjurat de ingeri sau ca a avut loc vreo judecata de apoi; lucruri pe care le prevestea Isus ca vor fi vazute de catre contemporanii sai.
     "Caci Fiul omului are sa vina in slava Tatalui Sau cu ingerii Sai; si atunci va rasplati fiecaruia dupa faptele lui. Adevarat va spun ca unii din cei ce stau aici nu vor gusta moartea pana nu vor vedea pe Fiul omului venind in Imparatia Sa" (Matei 16:27-28).
     Prin urmare este fals a pretinde ca Isus se referea la ziua de Rusalii, si nu la a doua venire a Sa.
     Un alt pasaj in care Isus ii spune marelui preot ca il va vedea venind pe norii cerului, intareste faptul ca Isus credea ca a doua Sa venire va avea loc in timpul contemporanilor Lui.
     "Isus tacea. Si marele preot a luat cuvantul si I-a zis: "Te jur, pe Dumnezeul cel Viu, sa ne spui daca esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu." "Da", i-a raspuns Isus, "sunt! Ba mai mult, va spun ca de acum incolo veti vedea pe Fiul omului sezand la dreapta puterii lui Dumnezeu si venind pe norii cerului" (Matei 26:63-64).
     Cu alta ocazie, Isus incurajandu-i pe ucenicii sai le spune: "Cand va vor prigoni intr-o cetate, sa fugiti intr-alta. Adevarat va spun ca nu veti ispravi de strabatut cetatile lui Israel pana va veni Fiul omului" (Matei 10:23).
     Dupa cum observam in versetul de mai sus Isus le spune ucenicilor ca venirea sa va veni inainte ca acesta sa termine de strabatut cetatile lui Israel. Acesti pretinsi ucenici ai lui Isus au avut timp sa strabata si cetatile lui Israel, insa au avut timp si sa moara, asfel profetia lui Isus a esuat in totalitate.
     Raspunsul apologetic este ca Isus nu s-a putut referi la faptul ca venirea sa va veni in timpul vietii ucenicilor, din moment ce a spus ca Evanghelia trebuie raspandita mai intai tuturor popoarelor, inainte sa aiba loc acest eveniment: "Mai intai trebuie ca Evanghelia sa fie propovaduita tuturor neamurilor" (Marcu 13:10).
     In afara faptului ca Evanghelia dupa Matei ne spune clar faptul ca ucenicii nu vor termina de strabatut cetatile lui Israel pana va avea loc venirea lui Isus, in ce priveste faptul ca Biblia trebuia raspandita tuturor popoarelor, epistolele pauline ne arata ca apostolul Pavel credea faptul ca Evanghelia a fost raspandita in toata lumea, inca din timpul lui.
     "Iar Aceluia care poate sa va intareasca, dupa Evanghelia mea si propovaduirea lui Isus Hristos - potrivit cu descoperirea tainei care a fost tinuta ascunsa timp de veacuri, dar a fost aratata acum prin scrierile proorocilor si, prin porunca Dumnezeului celui Vesnic, a fost adusa la cunostinta tuturor neamurilor, ca sa asculte de credinta - a lui Dumnezeu, care singur este intelept, sa fie slava, prin Isus Hristos, in vecii vecilor! Amin" (Romani 16:25-26); "Negresit, daca ramaneti si mai departe intemeiati si neclintiti in credinta, fara sa va abateti de la nadejdea Evangheliei pe care ati auzit-o, care a fost propovaduita oricarei fapturi de sub cer si al carei slujitor am fost facut eu, Pavel" (Coloseni: 1:23).

Predictiile lui Ioan
     In scrierile sale, apostolul Ioan sugereaza faptul ca el credea ca venirea lui Isus va avea loc in timpul vietii sale. Adesea, acesta spunea credinciosilor din vremea lui ca "timpul este aproape", traiesc "vremurile de pe urma" si ca se afla in "ceasul cel de pe urma".
      "Copilasilor, este ceasul cel de pe urma. Si, dupa cum ati auzit ca are sa vina Antihrist, sa stiti ca acum s-au ridicat multi antihristi: prin aceasta cunoastem ca este ceasul de pe urma" (1 Ioan 2:18)
      "Ferice de cine citeste si de cei ce asculta cuvintele acestei prorocii si pazesc lucrurile scrise in ea! Caci vremea este aproape!" (Apocalipsa 1:3).
     "Si iata, Eu vin curand! Ferice de cel ce pazeste cuvintele proorociei din cartea aceasta!" (Apocalipsa 22:7)
     "Iata, Eu vin curand; si rasplata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia dupa fapta lui." (Apocalipsa 22:12).
     "Apoi mi-a zis: "Sa nu pecetluiesti cuvintele prorociei din cartea aceasta. Caci vremea este aproape." (Apocalipsa 22:10).

Predictiile lui Pavel
     Scrierile apostolului Pavel, spre deosebire de cele ale apostolului Ioan, arata ca Pavel nu numai ca sugereaza faptul ca el credea ca venirea lui Isus va avea loc in timpul vietii lui, insa acesta spune pe intelesul tuturor faptul ca venirea lui Isus va avea loc in timpul generatiei sale.
     "Blandetea voastra sa fie cunoscuta de toti oamenii. Domnul este aproape." (Filipeni 4:5).
     "Inca putina, foarte putina vreme", si "Cel ce vine va veni si nu va zabovi." (Evrei 10:37).
     "Iata ce vreau sa spun, fratilor: de acum vremea s-a scurtat. Spun lucrul acesta pentru ca cei ce au neveste sa fie ca si cum n-ar avea; cei ce plang, ca si cum n-ar plange; cei ce se bucura, ca si cum nu s-ar bucura; cei ce cumpara, ca si cum n-ar stapani; cei ce se folosesc de lumea aceasta, ca si cum nu s-ar folosi de ea; caci chipul lumii acesteia trece" (Corinteni 7:29:31).
     "Caci, daca credem ca Isus a murit si a inviat, credem si ca Dumnezeu va aduce inapoi, impreuna cu Isus, pe cei ce au adormit in El. Iata, in adevar, ce va spunem prin Cuvantul Domnului: noi cei vii, care vom ramane pana la venirea Domnului, nu vom lua-o inaintea celor adormiti. Caci insusi Domnul, cu un strigat, cu glasul unui arhanghel si cu trambita lui Dumnezeu, Se va cobori din cer, si intai vor invia cei morti in Hristos. Apoi, noi cei vii, care vom fi ramas, vom fi rapiti toti impreuna cu ei in nori, ca sa intampinam pe Domnul in vazduh; si astfel vom fi totdeauna cu Domnul. Mangaiati-va, dar, unii pe altii cu aceste cuvinte" (Tesaloniceni 4:14-18).
     Dupa cum putem observa in ultimul pasaj, apostolul Pavel incurajeaza tesalonicienii crestini din aceea vreme in ceea ce priveste a doua venire a lui Isus. El ii asigura de faptul ca desi unii dintre credinciosii acelei vremi au murit cu speranta ca vor trai evenimentul venirii lui Isus, acest lucru nu se va intampla cu toti. Prin urmare, Pavel le promite ca nu vor muri cu totii inainte de venirea lui Isus, ci unii dintre ei vor fi martori ai acestui eveniment. Totusi, toti credinciosii din aceea vreme au murit rand pe rand, mangaindu-se cu aceste cuvinte inselatoare spuse de invatatorul lor, Pavel.
     In ce priveste acest lucru, explicatia crestina este ca apostolul Pavel nu s-a referit la credinciosii din aceea perioada, ci la toti crestinii din toate timpurile. Binenteles ca aceasta explicatie este eronata. Folosind cuvantul "noi", este evident ca apostolul Pavel s-a referit la credinciosii din timpul lui, inclusiv la propria sa persoana.

2 comentarii: